Death of Cold Calling

I dag avtalte jeg m√łte med en leder av et norsk selskap, en helt ny relasjon, gjennom Twitter.

Det startet med at jeg fikk god oppmerksomhet om hegnar.no artikkelen¬†“Det finnes bare en sjef: Kunden”¬†(basert p√• min blogg)¬†blant annet ved flere “Retweets” og “Favorites”. Jeg eksperimenterte litt videre, og inviterte til direkte dialog med lederne som likte mitt budskap via Twitter. N√• g√•r alts√• ferden videre i personlige m√łter. Dette er spennende b√•de fra perspektivet √• l√¶re mer om moderne kommunikasjon samt metoder for hvordan n√• frem til nye forretningsforbindelser.

Og denne¬†bloggen¬†til Hans-Petter Nygard-Hansen bekrefter jo akkurat slike nye tiln√¶rminger. Vi er inne i “Death of Cold Calling” og det l√łnner seg √• forst√• de nye og mer moderne m√•tene √• kommunisere p√•:

Ingen liker √• bli¬†¬ętatt p√• senga¬Ľ¬†og spesielt ikke av folk vi ikke kjenner. Da g√•r heller samtalen til ¬ęvoicemail¬Ľ og derifra ganske s√• raskt videre til s√łppelkassen.”

Anbefaler spesielt alle dere som arbeider med salg √• lese denne bloggen. Hvis du ikke f√łler du n√•r gjennom til nye forretningsrelasjoner, s√• kan du kanskje l√¶re noe her.

Hva tenker du? Ser du nytten i √• bevege deg fra tradisjonelle til nye tiln√¶rminger? Spent p√• √• h√łre fra deg!

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s