Death of Cold Calling

I dag avtalte jeg møte med en leder av et norsk selskap, en helt ny relasjon, gjennom Twitter.

Det startet med at jeg fikk god oppmerksomhet om hegnar.no artikkelen “Det finnes bare en sjef: Kunden” (basert på min blogg) blant annet ved flere “Retweets” og “Favorites”. Jeg eksperimenterte litt videre, og inviterte til direkte dialog med lederne som likte mitt budskap via Twitter. Nå går altså ferden videre i personlige møter. Dette er spennende både fra perspektivet å lære mer om moderne kommunikasjon samt metoder for hvordan nå frem til nye forretningsforbindelser.

Og denne bloggen til Hans-Petter Nygard-Hansen bekrefter jo akkurat slike nye tilnærminger. Vi er inne i “Death of Cold Calling” og det lønner seg å forstå de nye og mer moderne måtene å kommunisere på:

Ingen liker å bli «tatt på senga» og spesielt ikke av folk vi ikke kjenner. Da går heller samtalen til «voicemail» og derifra ganske så raskt videre til søppelkassen.”

Anbefaler spesielt alle dere som arbeider med salg å lese denne bloggen. Hvis du ikke føler du når gjennom til nye forretningsrelasjoner, så kan du kanskje lære noe her.

Hva tenker du? Ser du nytten i å bevege deg fra tradisjonelle til nye tilnærminger? Spent på å høre fra deg!

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s