Om fornyelse og kommunikasjon

higher-degree-of-customer-relevance

Leste akkurat denne spennende undersøkelsen #SoMeService av Maria Aasbø. Hun setter lys på egne erfaringer gjennom sosiale medier og hvordan hun opplever oppfølgingen både digitalt og fysisk. Jeg er enig:

Det er bare noen få som klarer å kommunisere godt og integrere sin kommunikasjon på tvers av den digitale og fysiske verden. Det dreier seg om god ledelse. Gode ledere setter fokus på nettopp dette. Selskap med slike ledere kommer nærmere kunden og drar fra sine konkurrenter. Og det starter ofte med ledere som har gode kommunikasjonsevner fra før av.

Du har helt sikkert egne erfaringer. Vil du dele de med oss?

En god opplevelse og en dårlig. Jeg starter:

GOD:

Jeg bestilte nytt rideutstyr fra et selskap i Australia jeg ble oppmerksom på via Instagram. De responderer like godt via direct funksjonen på Instagram som via mail og andre kanaler.

DÅRLIG:

Jeg kontaktet et selskap for å optimalisere IAM nettside for søk (SEO). De hadde en utmerket chat funksjon og en hyggelig rådgiver, men de fulgte aldri opp videre. Dermed glapp en forretningsmulighet.

Nå er det din tur 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s